10:50

Serce ze szkła - Kathrin Lange

'Serce ze szkła' to kolejna powieść młodzieżowa, którą miałam okazję przeczytać w ostatnim czasie, tym razem w formie kryminału z lekkim zabarwieniem paranormalnym. Jest intryga, jest tajemnicza śmierć, są nie do końca zrozumiałe zjawiska nadprzyrodzone, czyli wszystko to co lubię najbardziej.

Juli wraz z ojcem spędza ostatnie dni roku w luksusowej rezydencji znanego wydawcy książek. Głównym zadaniem dziewczyny jest pomóc i dotrzymać towarzystwa David'owi, który 6 tygodni wcześniej w tajemniczych okolicznościach stracił narzeczona. Na wyspie krąży legenda o klątwie Madeline, która wiele lat temu zginęła w katastrofie statku pasażerskiego przy brzegach wyspy - żadna kobieta nie może szczęśliwie się zakochać i żyć w udanym związku. Każde nieszczęście i tragiczna śmierć przypisywana jest klątwie, kilka kobiet z tego powodu skoczyło już ze stromego klifu, wśród nich była Charlie, narzeczona Davida. Chłopak obwinia się za śmierć ukochanej, staje się wrogiem numer 1 lokalnej społeczności ponieważ śliczna Charlie była uwielbiana przez wszystkich. Szybko jednak okazuje się, że dziewczyna była sprytną intrygantką i manipulantką, a swoją prawdziwą twarz skrzętnie ukrywała.

Juli postanawia odkryć prawdziwą przyczynę śmierci Charlie i w ten sposób ulżyć cierpieniom Davida. Niestety szybko ulega urokowi wiecznie ponurego chłopaka i zakochuje się w nim bez pamięci. W momencie kiedy to sobie uświadamia zaczynają zachodzić dziwne i niewyjaśnione zjawiska. Ducha Madeline nie odpuszcza i dziewczynie zaczyna grozić śmiertelne niebezpieczeństwo, jednak czy naprawdę jego źródło tkwi w starej, lokalnej legendzie?

Książka zawiera w sobie kilka historii miłosnych, dramatów i niespodziewanych zwrotów akcji. Na tle innych powieści młodzieżowych, do których zazwyczaj podchodzę bardzo sceptycznie, wypada całkiem nieźle. Nic tutaj nie jest oczywiste, do samego końca nie wiadomo kto jest przyjacielem, a kto wrogiem. Samo zakończenie może zaskoczyć (chociaż przyznaje, że właśnie takiego obrotu akcji się spodziewałam). Akcja mknie w zwrotnym tempie i wielokrotnie zaskakuje. Momentami jest jednak za dużo melodramatyzmu, a zachowania bohaterów irytują i wydają się strasznie dziecinne oraz nieodpowiedzialne. Należy jednak pamiętać, że jest to powieść dla młodzieży, bohaterowie sami są jeszcze nastolatkami, a jak wiadomo młodość rządzi się swoimi prawami, które czasami pozbawione są logiki i zdrowego rozsądku. Julii mimo, że stara się myśleć racjonalnie często podąża za głosem serca i w podejmowaniu decyzji kieruje się emocjami, co nie zawsze wychodzi jej na dobre.

W całej historii wielokrotnie przewija się gotycka powieść pt. "Rebeka" autorstwa Daphne de Maurier, która spaja rozgrywające się wydarzenia i dodaje powieści odrobinę tajemniczości.
Książka napisana jest w sposób lekki i przystępny, czyta się ją szybko i przyjemnie, jedynie początek odrobinę się dłuży, jednak później akcja zdecydowanie nabiera tempa.

Wątek kryminalny to rzadkość w powieściach dla młodzieży, dlatego tym większe brawa dla autorki za to, że nie bała się podjąć tej konwencji. Stworzyła niebanalną historię z niebanalnymi bohaterami, którzy nie podążają za tłumem i mają własne zdanie w każdej kwestii. Książkę śmiało mogę polecić zarówno młodzieży jak i starszym czytelnikom. Czy podejmiecie się rozwiązania zagadki klątwy Madeline? 

Z chęcią sięgnę po kontynuację by przekonać się jak potoczą się dalsze losy Davida i Juli.

________________________________________________

Wydawnictwo: Muza
Tytuł oryginalny: Herz aus Glas
Data wydania: 23 września 2015
Ilość stron: 448

Recenzja bierze udział w wyzwaniach:

7 komentarzy:

  1. Ojej, nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się szalenie ciekawa. Uwielbiam młodzieżówki! I choć sama niedługo kończę 23 lata, z ogromną chęcią po nie sięgam ;)

    Buziak! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem trochę starsza i o dziwo książka mi się podobała;-) tak więc polecam

      Usuń
  2. Czytałam ją niedawno i mam bardzo podobne przemyślenia, z chęcią sięgnę po kolejną część - jednocześnie mam nadzieję, że autorka postara się jeszcze bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czeka na mojej półeczce jako prezent na Mikołaja. W najbliższym czasie mam zamiar ją przeczytać. ;)
    Cooo ? Kontynuacja? :D

    Pozdrawiam,
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Co prawda młodzieżówki to nie do końca moja bajka, ale na tę książkę z przyjemnością bym się skusiła :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno miałam okazję czytać Serce ze szkła i klimat, który tam znalazłam naprawdę przypadł mi do gustu i nie pozwalał oderwać się od książki :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger