15:09

Silvain Reynard "Ekstaza Gabriela"

"Ekstaza Gabriela" jest drugim tomem trylogii autorstwa tajemniczej pisarki Silvain Reynard.
Rzadko kiedy sięgam po książki tego typu, zazwyczaj powieści okrzyknięte mianem erotyku działają na mnie wręcz odpychająco, jednak w tym przypadku nie żałuję ani jednej chwili spędzonej przy lekturze. Główni bohaterzy utworu, mroczny profesor Emerson i słodka studentka Julia skradli mi serce, dlatego bez cienia wahania postanowiłam sięgnąć po kontynuacje, by dalej móc towarzyszyć tej niezwykłej parze w drodze przez życie.
Określenie powieści "Diabelskim erotykiem" jest mylne i może zniechęcić potencjalnych czytelników, którzy  z góry nastawieni są negatywnie. Trylogia autorstwa Reynard z erotykiem ma niewiele wspólnego, jest to raczej piękna historia o miłości, uwielbieniu i poszukiwaniu samego siebie.


Część druga zaczyna się sielankowo. Para świeżo upieczonych kochanków spędza ze sobą bajkowe chwile w ciszy i odosobnieniu, delektując się swoją bliskością i miłością. Niestety powrót do rzeczywistości jest bardzo bolesny. Na uczelni w Toronto zaczynają się kłopoty, ktoś próbuje namącić w życiu dwojga zakochanych i doprowadzić do ich rozstania. Kariera naukowa Gabriela jak i szanse Julii na dostanie się na Harvard stoją pod dużym znakiem zapytania. Mężczyzna podejmuje decyzje, które nie do końca są zrozumiałe dla jego dziewczyny, czeka ich długie i bolesne rozstanie, pełne niepewności, wzajemnych pretensji i lęków.

"Ekstaza Gabriela" jest emocjonującą książką o wielkiej miłości. Autorka pisząc drugi tom w niczym mnie nie zawiodła, dostałam dokładnie to czego się spodziewałam i czego oczekiwałam. Profesor Emerson czaruje i uwodzi swoim nieodpartym urokiem, sądzę, że podczas lektury nie jedna czytelniczka do niego wzdycha. Emerson jest mężczyzną niemalże idealnym, męski, władczy, bogaty, jednocześnie oddany, wierny i potrafiący bezgranicznie kochać. Główny bohater przechodzi metamorfozę, stopniowo wyzbywa się demonów przeszłości, staje się bardziej otwarty na kontakty z rodziną i przyjaciółmi, których wcześniej odrzucił jak i stara się walczyć z osobowością nałogowca. Julia również nie jest tą samą osobą, którą poznaliśmy w pierwszej części, dorosła, lepiej poznała siebie i swoje potrzeby, potrafi otwarcie mówić o swoich pragnieniach i marzeniach, jak również nie wstydzi wyrażać swojego zdania i walczyć o to co kocha, momentami staje się sarkastyczna i nie daje dojść Gabrielowi do głosu, co w pewien sposób jest urocze.

Ta para jest piękna, chyba jedna z moich ulubionych par literackich. Chociaż są od siebie diametralnie różni to przyciągają się do siebie niczym magnesy i wzajemnie uzupełniają. Oboje uczą się od siebie miłości, pożądania, wiary i zaufania. Gabriel jest gotów zrobić dla Julii dosłownie wszystko, nawet kosztem własnego szczęścia.

"Ekstaza Gabriela" jest przesiąknięta cytatami z dzieł Dantego, Św. Franciszka, jak i innych wielkich twórców i myślicieli. To dodatkowo podnosi wartość książki, która nie dość, że dostarcza wyśmienitej rozrywki to jeszcze uczy. Inni pisarze powinni się uczyć jak stworzyć ciekawą lekturę, podczas której czytelnik nie ziewa z nudów. Głośna trylogia o Grey'u nawet nie umywa się do historii miłości Gabriela i Julii. Już nie mogę się doczekać, aż będę mogła zasiąść do lektury kolejnej części, premiera już 24 września.





Tytuł oryginalny: Gabriel's Rapture
Tłumaczenie: Marcin Muterlich
Wydawnictwo: Akurat
Data wydania: marzec 2013
Ilość stron: 462

Recenzja bierze udział w wyzwaniach:
 

9 komentarzy:

  1. Niedługo premiera trzeciej części, a ja nie znam nawet pierwszej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba nadrobić zaległości ;) ja z pewnością trzeciej części nie odpuszczę

      Usuń
  2. Nie słyszałam ani o cyklu ani o autorce. Muszę to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem podziękuję, to niestety nie jest książka dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. I pomyśleć, że tak dobre książki są mało reklamowane, bądź wcale. Do tej pory nie słyszałam nic o tej trylogii. Ale zaintrygowałaś mnie. Żałuję, że jeszcze nie przeczytałam pierwszego tomu, ale już lecę szukać! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger