16:34

10 najważniejszych książek

Zasad chyba nie muszę nikomu przedstawiać, zabawa od dawna krąży po blogach. Zazwyczaj nie borę udziału w takich zestawieniach, zwyczajnie brak czasu. Tym razem dałam się skusić ;) Za nominację dziękuję Anie.
Zapraszam do poznania 10 najważniejszych książek mojego życia ;)



1. "Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa" C.S. Lewis

Jedna z ulubionych książek mojego dzieciństwa. Czytałam nie raz i nie raz jeszcze mam zamiar do niej wrócić. Marzę o tym by mieć całą serię na półce i czytać za każdym razem gdy tylko przyjdzie mi na to ochota.

2. "Tam gdzie spadają anioły" Dorota Terakowska

To od tej książki zaczęła się moja przygoda z twórczością autorki. Niesamowita baśniowa opowieść o miłości, wierze i relacji pomiędzy dobrem i złem.

3. "Wielkie nadzieje" Charles Dickens

W pierwszej kolejności obejrzałam film (jeden z moich ulubionych) z Ethanem Hawkem i Gweneth Paltrow, potem postanowiłam przeczytać książkę. Podobno jest to jedna z najlepszych powieści autorstwa Dickensa.

4. "Nie opuszczaj mnie" Kazuo Ishiguro

W elitarnej szkole z internatem kształci się szczególnie uzdolniona młodzież. Tym co wyróżnia ich z grona swoich rówieśników jest to, że nie mają żadnej rodziny i nigdy nie zastanawiają się skąd pochodzą. Z biegiem czasu na jaw wychodzi ponura tajemnica i cel do jakiego zostały przeznaczone dzieciaki. Wstrząsająca wizja przyszłości.

5. "Zabić drozda" Harper Lee

Czytana dawno, dawno temu. Opowieść pisana z perspektywy dziesięcioletniej dziewczynki, której ojciec adwokat, podjął się obrony czarnoskórego mężczyzny posądzanego o gwałt na białej kobiecie. To właśnie do tej powieści najczęściej porównuję inne.

6. "Jeszcze jeden dzień" Fabio Volo

Historia o wielkiej miłości i przeznaczeniu pisana z perspektywy mężczyzny. To dzięki niej uzmysłowiłam sobie, że mężczyźnie niektóre kwestie postrzegają zupełnie inaczej niż kobiety. W pewien sposób pomogła mi zrozumieć tą drugą stronę.

7. "Egzorcysta" W.P. Blatty

Klasyka horroru, zdecydowanie lepsza niż film. Czytałam sama w szpitalnej sali i przechodziły mnie dreszcze. Daje wiele do myślenia i próbuje w racjonalny sposób tłumaczyć zjawiska nadprzyrodzone, do samego końca nie wiadomo czy to co przydarzyło się dwunastoletniej Regan było dziełem demona czy wybujałej wyobraźni i samosugestii dziecka.

8. "Harry Potter" J.K. Rowling

Cykl o Harrym Potterze sprawił, że po długiej przerwie znowu zaczęłam czytać coś innego niż tylko lektury szkolne.

9. "Modlitwa za Owena" John Irving

Niesamowita książka, która ma w sobie chyba wszystko, łączy w sobie elementy powieści inicjacyjnej, surrealistycznej, komedii, rozprawy teologicznej i pamfletu politycznego. Porusza wiele istotnych kwestii i stara się odpowiedzieć na wiele pytań, które do tej pory pozostawały tematem tabu.

10. "Misery" Stephen King

Książka dzięki, której odkryłam i pokochałam Kinga. Mimo, że czytałam kilkanaście lat temu Annie Wilkes dalej budzi we mnie przerażenie.

W tym miejscu powinnam nominować 10 innych osób, które wezmą udział w zabawie, jednakże nie jestem pewna kto z was już ma to za sobą, a kto jeszcze nie miał okazji, dlatego też zapraszam wszystkich chętnych, którzy chcą się podzielić z nami informacjami na temat najważniejszych książek ;)

 

5 komentarzy:

  1. Tylko 1, 2 i 8 czytałam, więc nie wiem, jakie wrażenie na mnie by te inne książki zrobiły. Z tych, co czytałam - 1 była niezła, ale nie mam do tej serii aż takiego sentymentu, 2 też była niezła, ale drugi raz bym nie przeczytała (co u mnie jest znakiem, że książka do ulubionych zdecydowanie nie należy), a 8 uwielbiałam oprócz zakończenia. Do dziś lubię dobre fanfiki HP poczytać ;). Mam do tej serii trochę sentymentalne podejście.

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim rankingu również znalazł się Lewis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 'Zabić Drozda' mnie niemiłosiernie ciekawy i w końcu muszę przecyztać tą ksiazke tym bardziej, ze mój brat ją ma. 'Misery' jest świetna, sama bym ją pewnie umieściła. No i oczywiście Harry Potter, który pojawił sie w tak wielu juz zestawieniach :)
    Dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z twojej listy przeczytałam chyba tylko Harrego Pottera :P Ale to nie znaczy, że nie znam tytułów pozostałych książek. Większość z nich mam w planach. I mam nadzieję, że przeczytam je w najbliższej przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nic nie znam... więc mam co nadrabiać :P

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger