19:50

Obejrzane kwiecień/maj



Amerykańska zbrodnia/ An American Crime (2007)

reż. Tommy O'Haver

Rodzice Sylvi i Jennie Fae Likens w celach zarobkowych podróżują po kraju sprzedając watę cukrową na lokalnych festynach. Wreszcie zdają sobie sprawę z faktu, iż dziewczynki nie mogą nigdzie się zadomowić i znaleźć prawdziwych przyjaciół. Dlatego też postanawiają zostawić je pod opieką Gertrude Baniszewski - ubogiej, wielodzietnej kobiety, która za 20 dolarów tygodniowo zgadza się udzielić im schronienia i opieki. Kiedy jeden z wysłanych przez rodziców czek nie dociera do Gertrude na czas, dziewczynki zostają surowo ukarane. Wkrótce, gdy córka pani Baniszewski pomówi Sylvię o rozpowszechnianie plotek na jej temat, życie obu dziewcząt zmieni się w koszmar. Nienawiść wobec Sylvi urośnie do takich rozmiarów, że skłonią one rodzinę Baniszewski do uwięzienia jej w piwnicy i ciągłego torturowania... Film przedstawia wydarzenia, które w roku 1965 wstrząsnęły społeczeństwem amerykańskim, a wypowiedzi świadków w czasie sprawy sądowej zostały oparte o prawdziwe stenogramy.

Ocena: 8/10

Udręczeni/ The Haunting in Connecticut (2009)

reż. Peter Cornwell

Film oparty na głośniej, mrożącej krew w żyłach prawdziwej historii. Opowieść o rodzinie, której życie po przeprowadzce do nowego domu zamienia się w koszmar, a zło celuje w ich nastoletniego syna. Od zawsze wiadome jest, że rzeczywistość jest bardziej przerażająca od fikcji, a strach w tym wypadku bez wątpienia prawdziwy.

Ocena: 7/10


Koszmar z ulicy Wiązów/ A Nightmare on Elm Street (2010)

reż. Samuel Bayer

Grupa nastolatków jest prześladowana przez Freddy’ego Kruegera - potwornie oszpeconego zabójcę, który poluje na swoje ofiary podczas snu. Dopóki młodzi ludzie czuwają, mogą siebie ochronić. Gdy zasną - nie ma dla nich ratunku… Remake filmowej wersji z 1984 roku.

Ocena: 6/10


Oko/ The Eye (2008)

reż. David Moreau, Xavier Palud

Sydney Wells, niewidoma skrzypaczka z Los Angeles przechodzi skomplikowany zabieg przeszczepienia rogówki, który przywraca jej wzrok po ponad dwudziestu latach ślepoty. Ale szczęście Sydney nie trwa długo... Dziewczynę zaczynają prześladować nie mające żadnego naukowego wyjaśnienia dziwaczne i przerażające wizje. Okazuje się, że Sydney posiadła także zdolność jasnowidzenia i dostrzegania zmarłych...

Ocena: 7/10


Intruz/ The Host (2013)

reż. Andrew Niccol

Przyszłość. Panowanie na Ziemi przejął niewidzialny wróg. Najeźdźcy opanowali ludzkie ciała umieszczając w nich Dusze, dla których ludzie są jedynie żywicielami. Dusze są z natury dobre, spokojne i łagodne, ale nie potrafią czuć jak my. Melanie - jedna z ostatnich wolnych istot, zostaje schwytana, a w jej ciele umieszczona zostaje Wagabunda. Jest to doświadczona dusza, która zamieszkiwała już na siedmiu planetach. Jej zadaniem jest poznanie wspomnień Melanie i odkrycie, gdzie jeszcze ukrywają się buntownicy czyli wolni ludzie. Zadanie okazuje się jednak o wiele trudniejsze niż można było przypuszczać. Melanie jest wyjątkowo silną osobowością i toczy z Wagabundą walkę o panowanie nad ciałem i umysłem. Co więcej - z czasem - Wagabunda poznaje wspomnienia dziewczyny o ukochanym mężczyźnie i sama zaczyna odczuwać coś dziwnego… Wkrótce Melanie i Wagabudna zawrą swoisty pakt i wyruszą na pustynię w poszukiwaniu mężczyzny bez którego nie potrafią żyć…

Ocena: 6/10


* Opisy filmów pochodzą ze strony filmweb.pl




6 komentarzy:

  1. Chciałabym obejrzeć Intruza i Oko. Koszmar oglądałam wieki temu i wtedy porządnie mnie wystraszył:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Intruz" niestety mnie zawiódł, po lekturze książki spodziewałam się czegoś innego, lepszego, film nie ma tego samego klimatu.
      Teraz przymierzam się do starej wersji "Koszmaru..." podobno lepszy niż jego remake

      Usuń
  2. Większość filmów dopisałam do mojej listy pozycji do obejrzenia :) Widzę, że jesteś pasjonatką horrorów?

    OdpowiedzUsuń
  3. Intruz mi się podobał, zwłaszcza, że zupełnie nie pamiętałam książki i nie miałam wysokich wymagań co do aktorów.
    Horrorów nie lubię, ale to "Oko" brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Oko" to chyba taki bardziej thriller, połączenie "Gothicki", "Szóstego zmysłu" i "Oszukać przeznaczenie" - przynajmniej mi tak się skojarzył ;) Całkiem niezły i do tego Jessica Alba w roli głównej :)
      Jeśli chodzi o "Intruza" to miałam bardzo duże wymagania. Niestety zawiodłam się.

      Usuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger