11:12

Marcowy przegląd filmowy



Incepcja/ The Inception (2010)


Reż. Christopher Nolan


Światowej sławy filmowiec Christopher Nolan wyreżyserował film z gwiazdorską obsadą, który zabiera widzów w podróż dookoła ziemskiego globu oraz w głąb intymnego i nieskończonego świata snów. Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) jest niezwykle sprawnym złodziejem, mistrzem w wydobywaniu wartościowych sekretów ukrytych głęboko w świadomości podczas fazy snu, kiedy umysł jest najbardziej wrażliwy. Wyjątkowe umiejętności Cobba uczyniły z niego ważnego gracza w świecie szpiegostwa przemysłowego, ale i najbardziej poszukiwanego zbiega, a za swoją pozycję zapłacił utratą wszystkiego, co kocha. Teraz Cobb otrzymuje szansę na odkupienie. Za sprawą jednego, ostatniego zadania może odzyskać stracone życie. Musi tylko wraz ze swym zespołem dokonać rzeczy niemożliwej: zamiast skraść myśl, zaszczepić ją w śpiącym umyśle. Jeśli im się to uda, dokonają zbrodni doskonałej. Jednak nawet najbardziej precyzyjne planowanie nie jest w stanie przygotować ich na spotkanie z niezwykłym przeciwnikiem, który potrafi przewidzieć każdy ich ruch. Wróg, którego tylko Cobb mógł się spodziewać. 

Ocena: 8/10




Hobbit. Niezwykła podróż/ The Hobbit. An Unexpected Journey. (2012)

Reż. Peter Jackson

"Hobbit" - filmowa adaptacja książki J.R.R. Tolkiena, wstęp do "Władcy Pierścieni", to opowieść pełna niezwykłych wydarzeń i magicznych postaci, przedstawiająca odwieczną walkę dobra ze złem. Hobbit Bilbo Baggins niechętnie wyrusza w niezwykłą i niebezpieczną podróż. Pokierowany przez czarodzieja Gandalfa opuszcza swój przytulny domek w Shire, by wraz z trzynastoma krasnoludami zmierzyć się ze smokiem Smaugiem.

Ocena: 9/10



Kolekcjoner/ The Collection (2012)

Reż. Marcus Dunstan

Gdy za namową przyjaciół piękna Elena (Emma Fitzpatrick, odkryta przez Davida Finchera w „The Social Network”) przybywa na imprezę w klubie, o którego istnieniu wiedzą tylko wtajemniczeni, nie podejrzewa nawet, że beztroska zabawa zamieni się wkrótce w krwawą łaźnię, zaplanowaną przez psychopatę zwanego Kolekcjonerem. Uprowadzona przez mordercę, Elena trafi do hotelu, który przekształcono w labirynt wymyślnych tortur. Zrozpaczony ojciec dziewczyny (Christopher McDonald) zrobi wszystko, żeby wyrwać ją ze szponów sadysty, którego spryt i pomysłowość w torturach zaskoczyłyby nawet Jigsawa. Milioner użyje wszelkich możliwych sposobów, by wraz z grupą najemników przekonać Arkina (Josh Stewart, znany z przebojów „Mroczny Rycerz powstaje” i „Prawo zemsty”) - jedynego człowieka, który jak dotąd wymknął się nieobliczalnemu Kolekcjonerowi - żeby pomógł mu schwytać i zlikwidować dewianta.

Ocena: 5/10


Ostatni dom po lewej/ The Last Hause on the Left (2009)

Reż. Dennis Iliadis

Przedstawiając jeden z najgłośniejszych thrillerów wszech czasów nowemu pokoleniu, filmowcy zadają pytanie - jak daleko może się posunąć para zwykłych ludzi mszcząc się na socjopatach, którzy skrzywdzili ich dziecko. Tego samego wieczoru, kiedy przyjeżdżają do położonego na odludziu domu nad jeziorem w Collingwood, Mari (Sara Paxton) i jej koleżanka zostają porwane przez zbiegłego więźnia i jego kompanów. Jedyną nadzieją przerażonej Mari jest znalezienie sposobu na powrót do rodziców Johna i Emmy (Tony Goldwyn i Monica Potter). Niestety, napastnicy nieświadomie znajdują schronienie w jedynym miejscu, gdzie mogłaby czuć się bezpieczna. Kiedy rodzina Mari dowiaduje się o tym, co się stało, trzej napastnicy zaczynają przeklinać dzień, w którym weszli do Ostatniego domu po lewej.

Ocena: 7/10


Ostatni egzorcyzm/ The Last Exorcism (2010)

Reż. Daniel Stamm

Wielebny Cotton Marcus (Patrick Fabian) od lat funkcjonuje jako znany egzorcysta. Z czasem uświadamia sobie, że jego "fach" nie przynosi korzyści finansowych, toteż postanawia skończyć z egzorcyzmami. Przed zakończeniem kariery zgadza się jednak na jeszcze jeden rytuał, który ma zostać sfilmowany na potrzeby filmu dokumentalnego. Wyrusza na farmę Louisa Sweetzera (Louis Herthum), gdzie szybko uświadamia sobie, że jego znikome umiejętności nie wystarczą, by uratować młodą Nell (Ashley Bell).

Ocena: 4/10


* Opisy filmów pochodzą ze strony filmweb.pl

14 komentarzy:

  1. Oglądałem Incepcję i Hobbita, świetne filmy. Chciałem obejrzeć pozostałe, ale jak 5/10 i 4/10 to może tylko "Ostatni dom po lewej" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ostatni dom po lewej" całkiem niezły, chociaż niektóre sceny dość drastyczne. "Kolekcjoner" to typowa rzeź gdzie krew leje się strumieniami z luźną, nieskomplikowaną fabułą, a na "Ostatni egzorcyzm" moim zdaniem szkoda czasu.

      Usuń
  2. Oglądałam Incepcje, Hobbita i Kolekcjonera. ten ostatni to według mnie dno. Cały czas czekałam na gęsią skórkę, czy choćby dreszczyk. Nic.

    Na Ostatni Egzorcyzm się wybiorę, ponieważ lubię takie klimaty, ale nie zapowiada sie ciekawie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kinach jest teraz "Ostatni egzorcyzm 2" więc radzę najpiew obejrzeć 1;) podobno film dość kiepski, ale po obejrzeniu części 1 nie spodziewałam się niczego lepszego.

      "Kolekcjoner" okazał się bardzo przewidywalny, nic nie było w stanie mnie zaskoczyć, rozczarował mnie fakt, że wiele ważnych kwestii nie zostało wyjaśnionych.

      Usuń
  3. Na Incepcji i Kolekcjonerze byłem w kinie, pozostałe filmy oglądałem w domu :) Ciekawy wybór, moje gusta filmowe :) Do ocen też przeważnie się zgadzam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ktoś podziela moje zdanie ;)
      Dyskotekowa scena z "Kolekcjonera" w kinie z pewnością musiała robić wielkie wrażenie ;)

      Usuń
  4. Kiedyś oglądałam kawałek Incepcji i chciałabym w najbliższym czasie zapoznać się z całością. Co do reszty filmów, to nic mnie jakoś specjalnie nie zaciekawiło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Incepcja była ostatnio w tv, dlatego właśnie obejrzałam. Ciekawa produkcja.
      Uwielbiam horrory dlatego wybór taki a nie inny ;)

      Usuń
  5. "Incepcja" zrobiła na mnie przeogromne wrażenie, zdecydowanie jest to jeden z moich ulubionych filmów. "Hobbita" również niedawno obejrzałam, jednak książka podobała mi się znacznie bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł na "Incepcję" dość oryginalny, pierwszy raz spotkałam się z taką wizją, nie wiem czemu ale cały obraz dość mocno kojarzy mi się z "Matrixem".
      Lektura "Hobbita" wciąż przede mną, wręcz nie mogę się doczekać kiedy będzie mi dane przeczytać książkę.

      Usuń
  6. Oglądałam ,,Incepcję" i ,,Hobbita". Drugi film lepszy, bo bardziej w moim guście, ale ,,Incepcja" też niczego sobie. :)
    ,,Ostatniego egzorcyzmu" nie obejrzałabym nawet, jakby ktoś mi zapłacił. Boję się takich rzeczy. ;0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W "Ostatnim egzorcyzmie" niewiele scen było w stanie mnie przestraszyć, film z dość nudną fabułą i zdecydowanie niepotrzebnie wplecionym wątkiem fantastycznym, końcówka wręcz tragiczna ;)
      "Hobbit" zrobił na mnie wielkie wrażenie, uwielbiam ekranizacje książek Tolkiena :)

      Usuń
  7. Uwielbiam "Incepcję", a "Kolekcjoner" mnie rozczarował, ale byłam pod wrażeniem kilku scen :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po scenie w dyskotece spodziewałam się czegoś lepszego, przyznam, że byłam zaskoczona ;) reszta już niestety była dość przewidywalna.

      Usuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger