14:29

Arne Dahl "Europa blues"

W sztokholmskim skansenie żarłoczne rosomaki w brutalny sposób rozprawiają się z ofiarą tajemniczego morderstwa. Po ofierze zostają jedynie pojedyncze szczątki, zidentyfikowanie ciała wydaje się wręcz niemożliwe.
W tym samym czasie na obrzeżach lasu zostaje postrzelona mała dziewczynka.
Osiem kobiet z europy wschodniej trudniących się prostytucją znika bez śladu, nikt nic nie widział, ludzie nabierają wody w usta i nie chcą mówić.
Pod pociąg zostaje wepchnięty młodociany przestępca, jedyny świadek zdarzenia opowiada o kobiecie wyszkolonej niczym najlepsza agentka specjalna, w ręku nieboszczyka zostaje telefon komórkowy, w którym odzywa się kobiecy głos mówiący w jednym ze słowiańskich języków,
Na żydowskim cmentarzu w brutalny sposób zostaje zamordowany genialny profesor zajmujący się badaniami mózgu, kandydat do Nagrody Nobla. Wszystko wskazuje na morderstwo rytualne, grupa skinów, mimowolni świadkowie wydarzeń są przerażeni, sprawców porównują do mitologicznych postaci - Erynii.
Co łączy te wszystkie, na pierwszy rzut oka odrębne sprawy? Dochodzenie prowadzą szwedzcy śledczy zajmujący się przestępczością międzynarodową nazywający siebie Drużyną A. Trop prowadzi do miast włoskich, ukraińskich i niemieckich, pojawia się również mała wzmianka o Polsce i Lublinie.

"Europa blues" to trzeci z kolei kryminał Szwedzkiego pisarza tworzącego pod pseudonimem Arne Dahl. Wielbiciele gatunki po raz kolejny będą mogli spotkać się z sympatycznymi policjantami z Drużyny A i wraz z nimi odkrywać kolejne tajemnice.
Tym razem śledztwo jest znacznie bardziej skomplikowane, sięga czasów II wojny światowej i odkrywa przerażające tajemnice, które być może, nigdy nie powinny ujrzeć światła dziennego.

Początkowo książka ciągnęła się w nieskończoność, na szczęście po kilku męczących stronach akcja zaczęła się rozkręcać.Rozszyfrowanie zagadek zaskakuje, nie wiem czy ktokolwiek zdołałby przewidzieć taki obrót sprawy. Chociaż muszę przyznać, że zakończenie wydaje się lekko naciągane, jak z kiepskiego filmu sensacyjnego gdzie nie obowiązują żadne zasady.

Pierwsze spotkanie z Arne Dahl'em mimo wszystko uważam za udane i przy najbliższej okazji z pewnością sięgnę po pozostałe książki tego autora.


Baza recenzji Syndykatu ZwB

Tytuł oryginalny: Europa blues
Tłumaczenie: Dominika Górecka
wydawnictwo: Muza
Data wydania: 2012 rok
Ilość stron: 368
Ocena: 5/6

5 komentarzy:

  1. Miałam okazję czytać jakiś czas temu i byłam mile zaskoczona, bo na temat twórczości autora i tej serii słyszałam różne opinie, na szczęście mnie "Europa blues" całkiem przypadła do gustu i myślę, że z chęcią sięgnęłabym po inne części ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno nie moje klimaty, ale polecę ją koleżance :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę przeraża mnie mnogość morderstw, ale kto wie, kto wie...

    OdpowiedzUsuń
  4. zaciekawiłaś mnie
    o książce dotąd nie słyszałam, a widzę, że mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czytałam jakiś czas temu, to było moje pierwsze spotkanie z tym autorem i mam całkiem pozytywne wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger