17:02

Mikołaj Milcke "Gej w wielkim mieście"

"Gej w wielkim mieście" to powieść niebanalna i kontrowersyjna, poruszająca temat homoseksualizmu,  dorastania i dojrzewania, a także poszukiwania miłości i własnego ja.

Główny bohater rozpoczyna studia dziennikarskie na jednej z warszawskich uczelni. Własnie przeprowadził się z małego miasteczka do stolicy. Jest pełen obaw ale jednocześnie i nadziei.
Z Warszawą wiąże wielkie plany, chce się rozwijać, zasmakować życia jakiego nie poznał na prowincji, znaleźć miłość i ujawnić swoje prawdziwe homoseksualne ja.
Stolica okazuje się wręcz rajem stworzonym dla bohatera, studiuje, imprezuje, bez skrępowania odnosi się ze swoim homoseksualizmem, zyskuje nawet status wydziałowego geja, z którym z dumą się obnosi.
W jego życiu pojawia się przystojny Hiszpan, który wydaje się idealnym partnerem nie tylko dla geja. Jednak jak to w życiu zazwyczaj bywa sielanka szybko się kończy, a w związku dwóch mężczyzn dochodzi do pierwszego poważnego kryzysu. Czy bohaterowie zdołają go przezwyciężyć? Czy miłość okaże się silniejsza niż bolesne wspomnienia z przeszłości? Czy dwaj mężczyźni zdołają dojść do kompromisu?

Bohater jest niedoświadczonym i naiwnym chłopcem. Momentami jego głupota wręcz boli. Czytając zastanawiałam się jak można tak bezgranicznie ufać ludziom i nie zwracać uwagi na czyhające niebezpieczeństwa. Co takiego musi się stać by młody gej otworzył oczy?

"Gej w wielkim mieście" to pierwsza książka pisana z perspektywy geja jaką miałam okazję czytać. Trochę bałam się tego co mogę w niej znaleźć, ale równocześnie chciałam sprawdzić granice swojej tolerancji. Niektóre fragmenty balansowały blisko granicy; opisy gejowskiego seksu mnie zniesmaczyły, a ogólne studenckie rozpasanie, z którym nie spotykam się na co dzień (mimo, że kiedyś sama studiowałam) wywoływały dreszcze.

"Geja..." czyta się lekko i przyjemnie. Lektura wciąga, a bohaterowie wzbudzają sympatię. Dialogi bohaterów są pełne zabawnych tekstów, które być może kiedyś przejdą do historii :)
Nie brakuje także bardziej dramatycznych scen, które ściskają serce czy mrożą krew w żyłach.

Książkę polecam jako doskonałą porcję rozrywki. Ci, którzy szukają w niej czegoś więcej poczują się niestety zawiedzeni.


Wydawnictwo: Dobra Literatura
Data wydania: Listopad 2011
Ilość stron: 388
Ocena: 5/6

9 komentarzy:

  1. Książka już za mną i miło ją wspominam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już sam tytuł jest dość intrygujący. W sumie to nawet jestem ciekawa jak wygląda życie, widziane oczami polskiego homoseksualisty . Jeśli będę miała okazję to z pewnością przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka już za mną i naprawdę rewelacyjnie mi się ją czytało.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka rewelacja - Znajome miejsca, UWM Olsztyn, ul. Szegedyńska - moja pierwsza stancja w Warszawie.... Od pierwszej strony wciąga i nie można przerwać czytać!!!!! Polecam każdemu!!

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię takie kontrowersyjne tematy, więc na pewno przeczytam, zwłaszcza, że nie spotkałam wielu książek poruszających temat homoseksualizmu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę się o nią do Ciebie uśmiechnąć - od dawna się za nią rozglądam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam nadzieję, że jak najszybciej uda mi się ją gdzieś wynaleźć i przeczytać, bo wydaje mi się bardzo interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tytuł skojarzył mi się oczywiście z "Seksem w wielkim mieście" i trochę się tego porównania bałam, ale widzę że warto dać tej książce szansę :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger