14:41

Alex Kava "Kolekcjoner"

Alex Kava jest autorką thrillerów psychologicznych, jej książki z dnia na dzień zyskują coraz większą popularność i rozgłos, przedstawia w nich świat pełen zła i przemocy, doskonale zarysowuje psychikę mordercy jak i ofiar.
Najnowsza powieść autorki - Kolekcjoner, doskonale wpisuje się w standardy twórczości Kavy, zapaleni wielbiciele, których z dnia na dzień jest coraz więcej, na pewno nie poczują się zawiedzeni.

Ratownicy z Pensacoli na Florydzie dokonują makabrycznego odkrycia, z wód oceanu wyławiają rybacką lodówkę, w której znajdują pokawałkowane części ludzkiego ciała. Do rozgryzienia sprawy zostaje wezwana Maggie O'Dell - agentka FBI specjalizująca się w wyłapywaniu wszelkiego rodzaju psychopatów i morderców seryjnych. Mimo doświadczenia w sprawach podobnego typu nie jest przygotowana na to co znajduje w lodówce. Ktoś z wyjątkową precyzją odcina części ludzkiego ciała, ofiarą psychopaty z pewnością nie padła tylko jedna osoba - 3 ręce, 2 różne stopy i tors, po co ktoś miałby posuwać się do takiego bestialstwa?
W czasie sekcji specjaliści odkrywają, że korpus ludzkiego ciała należał do byłego funkcjonariusza policji, który zaginął jakiś czas temu podczas huraganu nawiedzającego odległy zakątek Florydy.
W tym samym czasie służby bezpieczeństwa ogłaszają stan alarmowy, do Pensacoli zbliża się potężny huragan, który może przynieść ogromne straty. Mieszkańcy miasta starannie przygotowują się do mającego nadejść niebezpieczeństwa, nikt nie zwraca uwagi na to, że w tajemniczych okolicznościach zaczynają ginąć samotni ludzie.
Co się dzieje w tej spokojnej dotąd miejscowości? Czy ma coś wspólnego z nadciągającym huraganem?
Gdyby tego było mało w bazie wojskowej zaczynają umierać młodzi żołnierze ranni w Afganistanie. Okazuje się, że zostali zainfekowani mało znaną bakterią Clostridum Sordelli. Maggie O'Dell i Benjamin Platt (prowadzący śledztwo w sprawie zachorowań żołnierzy) odkrywają wspólny mianownik łączący ich sprawy.

Dzięki stylowi pisania autorki, książkę czyta się przyjemnie i szybko. Nie jest to typowy kryminał, w którym detektywi poszukują niebezpiecznego psychopaty. Czytelnik już w pierwszych rozdziałach poznaje mordercę i motywy jego działania, teraz pozostaje tylko pytanie czy agentce uda się na czas rozgryźć sprawę i zapobiec kolejnym morderstwom.

Duży plus za okładkę, gruba, twarda oprawa i ciekawy, rzucający się w oczy motyw, książka pięknie prezentuje się na półce.
Jedyne co bym zmieniła to tytuł, który od razu skojarzył mi się z książką Jeffera Deavera Kolekcjoner kości i filmem o tym samym tytule. W tym przypadku tytuł nijak nie daje się dopasować, nie pasuje ani do akcji ani  do profilu mordercy, ale to tylko moje zdanie, którego inni mogą nie podzielać ;)




Tytuł oryginalny: Damaged
Wydawnictwo: Mira
Data wydania: Marzec 2011
Ilość stron: 304


12 komentarzy:

  1. Recenzja brzmi zachęcająco, więc jak na nią trafię to przeczytam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak trafię to przeczytam bo mnie zaciekawiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem jak to się stało, że ja - miłośniczka kryminałów i thrillerów nie czytałam jeszcze nic Kavy. Musze to nadrobić koniecznie, może padnie na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również chętnie sięgnę bo nie czytałam nic Kavy no i twoja recenzja skutecznie zachęca :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, to zupełnie nie moja bajka. Takie mroczne, drastyczne. Raczej nigdy nie lubowałam się w kryminałach i tym podobnych -czy to w wersji książkowej, czy w filmowej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopiero ją czytam, ale już mogę powiedzieć, że mi przeciwniczce thrillerów ta książka się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam jedną książkę Kavy i z chęcią sięgnę po kolejne;)) Lubię thrillery;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam kiedyś całkiem sporo jej książek, ale po jakimś czasie znudziły mi się. O "Kolekcjonerze" przeczytałam wiele dobrych opinii, czyli chyba muszę się przeprosić z panią Kavą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja siostra ma książkę tej autorki, jak najdzie mnie ochota to po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zachęcająca recenzja, mam nadzieję, że książka wpadnie mi do rąk!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam jeszcze tej pozycji, ani żadnej innej tej autorki, a z miłą chęcią sięgnę choćby przez nieszablonowość akcji.
    Rozumiem, że autorka przedstawiając nam morderce już na początku,pragnie ukazać nam jego psychikę?
    A tytuł też mi się od razu skojarzył z ,,Kolekcjonerem kości,, :)

    OdpowiedzUsuń
  12. @kasandra, @Patrycja zachęcam do lektury

    @Dosiak też jestem miłośniczką thrillerów i kryminałów ;)

    @dm1994 zachęcam i dziękuję :)

    @Bellatriks a ja wręcz przeciwnie, uwielbiam wszystko co straszne, mroczne, krwawe, horrory, thrillery itp., mogłabym oglądać i czytać całymi dniami.

    @Bujaczek może natrafiałaś na same kiepskie thrillery i stąd to negatywne nastawienie do tego gatunku literatury?

    @Scatchatch ja z pewnością też sięgnę po pozostałe książki Kavy

    @beatrix73 spróbuj, może znowu przypadnie Ci do gustu

    @Klaudia czekam na Twoją opinię gdy już przeczytasz

    @BookEater dziękuję :)

    @biedronka zgadza się już na samym początku morderca jest znany, całkiem oryginalna postać.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger