10:27

Arthur Golden Wyznania gejszy

Historia życia Sayuri Nitta, fikcyjnej gejszy stworzonej przez autora.

Dziewięcioletnia Chiyo, ze względu na swoją niezwykłą, oryginalną urodę, zostaje sprzedana do okiya (jednego z wielu domów dla gejsz).
Po początkowym okresie buntu i nieudanej próbie ucieczki godzi się z losem i postanawia zyskać sławę najpopularniejszej gejszy w Gion.
Nie jest to łatwe zadanie, zwłaszcza gdy zawistne koleżanki po fachu na każdym kroku knują intrygi mające na celu wykluczenie Chiyo z zawodu.

Książka zachwyca barwnym opisem japońskiej tradycji. Autor porusza wszystkie aspekty życia japońskiej damy do towarzystwa, zaczynając, od znanej chyba wszystkim, tradycji parzenia herbaty, po mizuage (sprzedaż dziewictwa) i poszukiwania wpływowego danna (opiekuna).

Mimo kulturalnego aspektu dzieła, Wyznania gejszy to książka przede wszystkim o wielkiej, niesłabnącej przez lata miłości i sile marzeń.

Polecam wszystkim zafascynowanym, tak jak ja, kulturą japońską.


Tytuł oryginalny: Memoirs of a Geisha
Tłumaczenie: Witold Nowakowski
Wydawnictwo: Albatros
Data wydania: 2005
Ilość stron: 463
Ocena: 5/6

6 komentarzy:

  1. Oglądałam film, który chyba pwstał na podstawie tej książki. Film bardzo mi się podobał więc książka też powinna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też oglądałam film i bardzo mi się podobał. Za książkę też się wezmę - czytam wszystko, co japońskie lub o Japonii.
    Fajna recenzja - krótko, zwięźle i na temat. Ja tak nie umiem:( Ja się zacznę nad książką rozwodzić i filozofować to chwała tym, którzy doczytują do końca:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bujaczek - tak, nakręcono film na podstawie tej książki. Ja niestety go nie oglądałam.

    Mooly - ja z kolei boleje nad tym, że nie potrafię pisać tak jak ty ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Źle zrobiłam, że najpierw obejrzałam film, teraz muszę odczekać aż zacznę mieć dziury w pamięci :)

    Uwielbiam Japonię. W ogóle obrazy kobiet w innych kulturach mnie fascynują.

    OdpowiedzUsuń
  5. 5/6? Dla mnie 6/6. Przeczytałam w jedną noc zaraz po jej ukazaniu się w księgarni (na tyle została mi pożyczona). Gdybym "wyznania gejszy" miała określić w kilku słowach byłyby to: fascynująca, wciągająca, magiczna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie książka wymiata ! Film również oglądałem i nie zawiodłem się :P Ogromnie polecam !

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger