12:33

Sukkub - Edward Lee

Uwaga! 
Książka tylko dla osób o mocnych nerwach.

Sukkub - demon przybierający postać nieziemsko pięknej kobiety (często obdarzonej również atrybutami charakterystycznymi dla demonów, np. rogami albo kopytami), nawiedzająca mężczyzn we śnie i kusząca ich współżyciem seksualnym. Ezoteryczne pisma twierdzą, że sukkuby, oprócz wysysania energii życiowej i kuszenia mężczyzn współżyciem seksualnym, starają się także przejąć duszę ofiary poprzez stopniową, pogłębiającą się w niej demoralizację na tle seksualnym. *

"Sukkub" to książka, której od dawna szukałam, wulgarna i obrzydliwa, przesiąknięta brutalną przemocą i perwersyjnym seksem. Wstrząsa, zniesmacza, działa na psychikę i pozostawia po sobie trwały ślad. Znaleźć tu można wszelkie możliwe wynaturzenia (zadziwiające co ludziom przychodzi do głowy). Pełna sugestywnych i drobiazgowych opisów brutalnych morderstw, wyuzdanego seksu, bestialskich gwałtów i poniżenia. Mężczyźni w tej opowieści są marionetkami, niewolnikami zdanymi na łaskę lub niełaskę wynaturzonych fantazji niebezpiecznych kobiet, które gotowe są dosłownie na wszystko.
Jeśli wpadłeś w ręce Sukkuba jesteś stracony na zawsze, zabawi się tobą, wykorzysta, a potem podczas największej ekstazy brutalnie zamorduje i zje twoje wnętrzności.

Dla autora nie istnieje żadne tabu - kanibalizm, krwawe rytuały, najbardziej makabryczne i wyuzdane dewiacje, okrutne gwałty, słowem, w książce jest chyba wszystko co może sobie wyobrazić chory umysł psychopaty. Książka okraszona jest dużą dawką wulgaryzmów, które w niektórych momentach delikatnie mnie raziły, jest to jedyny zarzut jaki mogę postawić autorowi. Lektura spełniła wszelkie moje oczekiwania, wiedziałam czego mogę się spodziewać, sięgnęłam po tę historię świadomie i z pełną odpowiedzialnością. Jest to jedna z niewielu powieści, które mnie nie zawiodły, dostałam to czego chciałam i na pewno jeszcze nie raz wrócę do twórczości autora. 

Fabułę książki można podzielić na dwie części, które w pewnym momencie splatają się w jedno. 
Ann Slavik to ceniona prawniczka, która pochodzi z Lockwood, cichego i spokojnego miasteczka. W momencie kiedy planuje pierwszy od dawien dawna urlop, jej ojciec dostaje wylewu. Zrozpaczona kobieta jedzie wraz z rodziną do rodzinnego miasteczka. Przy okazji ma zamiar wyjaśnić znaczenie niepokojących snów, które nawiedzają ją regularnie od jakiegoś czasu. To co odkryje będzie gorsze od najgorszego koszmaru jaki jesteście w stanie sobie wyobrazić. 
W tym samym czasie ze szpitala psychiatrycznego uciekają dwaj psychopaci. Jeden z nich jest wyjątkowo wulgarnym i brutalnych gwałcicielem, który ze swoimi ofiarami robi to, na co aktualnie ma ochotę. Drugi pochodzi z Lockwood i podąża tropem Ann. 

Autor w umiejętny sposób stopniuje napięcie, które z każdym kolejnym rozdziałem narasta, by w punkcie kulminacyjnym sięgnąć niemalże zenitu. Zakończenie kompletnie mnie zaskoczyło i zbiło z tropu, przyznaję, że spodziewałam się kompletnie czegoś innego. 

Jestem tą książką zachwycona (jakkolwiek to brzmi), mimo, że wielokrotnie mną wstrząsnęła, mimo, że momentami żołądek wywracał mi się na drugą stronę i mimo tego, że niektóre sceny wywołały we mnie niesmak i obrzydzenie. Tego właśnie chciałam, tego szukałam i po długich poszukiwaniach wreszcie znalazłam, jednak zdaję sobie sprawę, że mam specyficzny gust i nie każdemu ta książka może się spodobać. Dlatego też, jeśli nie lubisz latających flaków, odciętych głów, brutalności, perwersji i wynaturzenia omijaj tą książkę szerokim łukiem.

*Wikipedia
______________________________________________________

Wydawnictwo: Replika
Tytuł oryginalny: Succubi
Tłumaczenie: Bartosz Czartoryski
Data wydania: 29 sierpnia 2011
Ilość stron: 328e




14 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej książce już wcześniej, jednak jakoś nie miałam ochoty na przeczytanie jej.. Jednak jeśli jest rzeczywiście taka dobra to czemu nie sięgnąć po nią :D

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz widzę tę książkę, chyba też nigdy wcześniej nie czytałam podobnej. Recenzja jest świetna i jestem skłonna sięgnąć po powieść, nawet jeśli potem będę żałować ze względu na niesmaczne sceny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten autor znany jest z mega przerażających i obrzydliwych horrorów. Aż boję się tykać tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej książce, ale niestety to nie dla mnie :-( Pozdrawiam i obserwuję. zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wreszcie zapoznać się z autorem

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę sięgnąć po tę pozycje! :D
    Dziękuję za recenzję, jest świetna! :)
    Obserwuję! :*
    Buziaki :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i jestem pod wrażeniem. Mocny, wstrząsający horror.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dodaję koniecznie do 'chcę przeczytać', potrzebuję zdecydowanie czegoś tak mocnego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj w klubie:) Ja po jej przeczytaniu stwierdziłam, że chyba naprawdę mam coś z psychiką, skoro jestem zachwycona, pomimo tego, że w trakcie czytania wielokrotnie czułam obrzydzenie i wręcz nie wierzyłam w to, co czytam:) Dla fanów mocnych wrażeń książka rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piszesz, że jakkolwiek to brzmi, jesteś nią zachwycona - ja się martwiłam o swoje zdrowie psychiczne, bo kocham tą książkę :D A kupiłam ją za kasę ze stypendium - to zawsze bawi mnie najbardziej :D Szkoda tylko, że książka nie była straszna... Wtedy już byłaby arcydziełem...

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę koniecznie przeczytać, koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaraz ją sobie dodam do biblioteczki na L.C. Wiem doskonale o czym mówisz, zawsze się dziwimy, że jakaś makabryczna książka się podoba, ale to normalne wrażenia. Ja też od czasu do czasu muszę sięgnąć po coś mocniejszego, po coś co mną totalnie wstrząśnie, a o Sukubie nie słyszałam:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger