19:44

Tess Gerritsen "Ścigana"


Clea nigdy nie była grzeczną dziewczynką. Wychowywana w złodziejskiej rodzinie nie potrafiła odróżnić dobra od zła. Będąc dzieckiem robiła to co kazał jej wuj – przestępca, wraz z kuzynem w fachowy sposób okradała domy. Ta niepozorna kobieta na swoim koncie miała wiele przestępstw jak i kilka odsiadek w więzieniu. W chwili gdy Clea postanowiła zakończyć przestępczą karierę i zacząć normalne życie wplątuje się w sam środek afery na wielką skalę. Policja nie daje wiary słowom notorycznej oszustki, dziewczyna jest zdana sama na siebie i próbuje znaleźć dowody na poparcie swoich oskarżeń. Gdyby tego było mało, pewien miliarder za głowę kobiety wyznaczył wysoką cenę, czy Clea'i uda się ujść z życiem?
Tess Gerritsen zdołałam poznać jako autorkę znakomitych thrillerów medycznych. Dzięki wydawnictwu Mira, które postanowiło wznowić wydanie jednej z wcześniejszych powieści, znanej również pod tytułem „Złodzieje serc”, miałam okazję zapoznać się z inną odsłoną twórczości autorki.
„Ścigana” jest powieścią sensacyjną z lekkim zabarwieniem romansowym.
Clea w dość nietypowych okolicznościach poznaje bogatego Jordana i wciąga niczego nieświadomego mężczyznę w wir niebezpiecznych wydarzeń. Czy Jordan okaże się jej sprzymierzeńcem, czy może raczej śmiertelnym wrogiem? Komu Clea tak naprawdę może ufać?

Jak przystało na autorkę, która nie bez powodu zasłużyła sobie na miano mistrzyni gatunku, Gerritsen oddaje nam dopracowaną do perfekcji powieść, w której nie brakuje żadnego z niezbędnych elementów.
Pościgi, strzelaniny, wybuchy bomb i wieczne ucieczki to tylko przedsmak tego co nas czeka. Stopniowo ujawniane elementy układanki dopiero pod koniec zaczynają układać się w logiczną całość. Co tak naprawdę spotkało Cleę? Czy kobiecie w ogóle można zaufać i wierzyć w jej słowa? Przecież nie raz już udowodniła, że jest notoryczną kłamczuchą.

Jak przystało na dobry romans sensacyjny, w powieści nie mogło zabraknąć wątku miłosnego. Historia Clea'i i Jordana jest jednak zepchnięta na drugi plan, stanowi tło dla głównego wątku sensacyjnego i nie przyćmiewa wydarzeń zapierających dech w piersi, co uważam za niewątpliwy plus.

Przyznam szczerze, że przed zapoznaniem się z nowym obliczem jednej z moich ulubionych pisarek miałam pewne obawy. Bałam się, że dostanę mdłą, przesłodzoną historyjkę, ociekającą miłością i scenami erotycznymi, na szczęście dostałam coś czego zupełnie się nie spodziewałam.
Szczególnie polecam wielbicielom powieści sensacyjnych i szpiegowskich, intryga stworzona przez Panią Gerritsen z pewnością nie zawiedzie nikogo.



Tytuł oryginalny: Thief of hearts
Wydawnictw: Mira
Data wydania: Maj 2013
Ilość stron: 288

8 komentarzy:

  1. Może to naprawdę ciekawa lektura? Twoja recenzja mnie przekonuje. Tylko słowo "romans" jakoś mnie odpycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każdy facet reaguje tak samo na słowo romans :)

      Usuń
  2. Na pewno zajrzę. Poznałam już jedną książkę tej autorki i mam ochotę na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę nadrobić zaległości i przeczytać wreszcie jakąś książkę tej autorki. Zabieram się już od jakiegoś czasu i nadal mi nie po drodze z twórczością Tess Gerritsen. Muszę to wreszcie zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz książki z lekkim dreszczykiem emocji to polecam, w szczególności thrillery medyczne, romanse sensacyjne, jakie ta autorka ma na koncie mogą lekko zniechęcić do poznania reszty twórczości

      Usuń
  4. Na pewno się wezmę za tę książkę, nie wiem tylko kiedy. Na razie nie mam szansy na kupno, może znajdę w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ścigana" jest wznowieniem wydawniczym, myslę, że jeśli będzie w bibliotece to pod tytułem "Złodzieje serc". Cóż, muszę przyznać, że nowy tytuł brzmi znacznie bardziej zachęcająco :)

      Usuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger