17:56

Alex Kava "Zło konieczne"

"Zło konieczne", autorstwa Alex Kavy, porusza kontrowersyjny temat pedofilii wśród duchownych.
Agentka specjalna Maggie O'Dell specjalistka od portretów psychologicznych różnego rodzaju zwyrodnialców, dobrze znana wszystkim wielbicielom kryminałów Kavy, stanie przed niełatwym wyborem. Od decyzji jaką podejmie zależeć może życie niewinnych dzieci, czy Maggie zdecyduje się na zło konieczne by położyć kres niepotrzebnym cierpieniom?

W różnych częściach kraju dochodzi do wyrafinowanych morderstw katolickich księży. Ofiary łączy nie tylko zagadkowa śmierć w podobnych okolicznościach i wykonywany zawód, ale również ponury sekret, który każdy z nich skrywał pod habitem, każda z ofiar swojego czasu była oskarżana o molestowanie seksualne nieletnich. Sprawy zatuszowane przez Watykan wychodzą na jaw w trakcie prowadzonego śledztwa.
Kto mści się za krzywdy wyrządzone dzieciom? Czy ze zbrodniami ma coś wspólnego najnowsza gra internetowa, w której trzeba podać nazwisko znienawidzonej osoby, której śmierci się pragnie? Kim jest tajemniczy Pożeracz Grzechów pozostawiający wiadomości uczestnikom?
Aby rozwiązać zagadkę Maggie zawiera pakt z samym diabłem, księdzem Kellerem, który był oskarżony o bestialskie mordowanie chłopców i uciekł przed odpowiedzialnością zaszywając się w chilijskiej wiosce. Agentka ma dziwne przeczucia, że ksiądz nie zakończył jeszcze  swoich przerażających praktyk. Czy jej obawy się sprawdzą?
W tym samym czasie Julia Racine - koleżanka po fachu agentki O'Dell - prowadzi śledztwo w sprawie brutalnych morderstw młodych kobiet. Psychopata w losowo wybranych miejscach pozostawia głowy swoich ofiar.
Co wspólnego mają za sobą te dwie, zdawałoby się, różne zbrodnie?

Książki o Maggie O'Dell należą do jednych z moich ulubionych. Autorka znakomicie buduje napięcie i przyprawia czytelnika o gęsią skórkę. Niestety w tym przypadku szybko domyśliłam się kto jest mordercą, co odrobinę popsuło mi przyjemność płynącą z lektury. Plus daję za zakończenie, zaskakujące i nieszablonowe, które może budzić kontrowersje, zmuszać do dyskusji i zastanawiania się jakbyśmy my zachowali się na miejscu Maggie.

Sięgając po "Zło konieczne" miłośnicy pisarstwa Alex Kavy nie poczują się zawiedzeni. W książce można odnaleźć wszystko to co dla pisarki charakterystyczne.


Baza recenzji Syndykatu ZwB

Tytuł oryginalny: A necessary evil
Tłumaczenie: Katarzyna Ciążyńska
Wydawnictwo: Mira
Data wydania: 2006 (wznowienie 2011)
Ilość stron: 528
Ocena: 5/6

7 komentarzy:

  1. I znowu Alex Kava :) Ostatnio wszyscy kuszą mnie jej powieściami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, ta Kava! Mnie tam specjalnie zachęcać nie trzeba:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa recenzja. Co do książki i samej autorki na razie nie będę czytać, może kiedyś. ^^

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. chętnie bym przeczytała
    czytałam "Dotyk zła" oraz "W ułamku sekundy"
    po kolejne książki z chęcią bym sięgnęła
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. mam w planach inną książkę tego autora, ale jak mi się spodoba to ta będzie następna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach tę książkę. Na pewno więc zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię jej książki i nawet mam całą serię o Maggie ;D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Zatopiona w lekturze , Blogger